zoiomoda.pl

Moda i znacznie więcej

Dieta keto – na czym polega?

3 min read
KEto

Niskokaloryczna dieta, która dla większości ludzi znana jest jako dieta keto – podczas której rezygnujemy na rzecz tłuszczów. Niekiedy możemy o niej usłyszeć jako o diecie ketogennej, ketogenicznej, niskokalorycznej bądź niskokaloryczna dieta wysokotłuszczowa. 

Gdy sięgamy w swoich posiłkach sięgamy po produkty bogate w węglowodany, nasz organizm zaczyna produkować glukozę i insulinę. Warto wiedzieć, iż to właśni glukoza jest łatwą molekułą do procesu konwersji dla naszego organizmu i to właśnie po niego organizm sięgnie podczas wytwarzania energii. Czyli cukier stanie się głównym źródłem energii. W naszym organizmie insulina jest produkowana, po to aby przeistoczyć glukozę do krwiobiegu. Gdyż właśnie ona wykorzystywana jest jako źródło energii. Przez co tłuszcz odkłada się w Twoim ciele – a nie są wykorzystywane przez organizm do produkcji energii. Dlatego kiedy obetniesz w swoich posiłkach węglowodany – wówczas organizm przechodzi na tak zwany stan ketozy.

Co to jest ketoza?

tłuszcze

Co to jest ketoza?
Ketoza to naturalnym procesem, podczas którego organizm uruchomiony, abyśmy mogli przetrwać dzień – w okresie kiedy spożycie pokarmu jest dość niskie. Wówczas produkujemy ketony, powstające w trakcie rozkładu tłuszczów w naszej wątrobie. Dieta keto jeśli jest prawidłowo prowadzona zmusza organizm do stanu metabolicznego. I nie jest to spowodowane obniżeniem kalorii w posiłkach a węglowodanów. Korzyści płynące z przejścia na dietę keto: główną z nich jest utrata wagi oraz efektywniejsze wykorzystanie energii. Wiele osób śmiało  bez żadnych komplikacji przejść na diety o wysokiej zawartości tłuszczu. 

Obniżenie wagi i ochrona przed chorobami

Tłuszcze w diecie keto są wykorzystywane jako źródło energii w organizmie — więc tłuszcze z niego zamiast cukrów. Podczas keto poziom insuliny znacząco spada, co powoduje że organizm zmienia się w maszynę do spalającą zgromadzony tłuszcz. A co za tym idzie, naturalnie zostaje obniżony poziom cukru we krwi ze względu na rodzaj spożywanych pokarmów. Oprócz tego dieta ketogeniczna poprawia ilość trójglicerydów oraz cholesterolu – a jak wiemy są one najbardziej związane z utrudnianiem przepływu krwi. Dobrze wiedzieć iż diety wysokotłuszczowej jak i niskokaloryczne uwidaczniają wzrost poziomu HDL, zaś obniżenie LDL – zupełnie odwrotnie niż w przypadku diety nisko tłuszczowej.

Co jeść na diecie ketogenicznej?

Zanim wspomnimy o tym co powinno się znaleźć w takiej diecie, warto również wiedzieć czego unikać. Pozbądź się ze swoich posiłków:

  • Ziaren m.in.: pszenica, kukurydza, ryż, zboża itp. Mamy tutaj na myśli także makarony oraz chleb itd.
  • Cukrów — w postaci cukru, miodu itp.
  • Owoców — chodzi o owoce zawierają fruktozę między innymi: jabłka, banany, pomarańcze itp.
  • Bulw — ziemniaki czy bataty.
zdrowe jedzenie

Natomiast w Twojej diecie powinny się znaleźć takie rzeczy jak:

  • Mięso — głównie ryby, drób, jaja. Oprócz wołowiny czy baraniny.
  • Zielone warzywa — szpinak, brokuły, jarmuż itp.
  • Tłusty nabiał — sery żółte itp.
  • Orzechy i nasiona — orzechy włoskie, nasiona słonecznika itp.
  • Inne tłuszcze — w postaci oleju kokosowego, tłuszcze nasycone itp.
  • Jeśli słodzisz kawę lub herbatę, używaj w tym celu słodzików jak stewia, erytrytol, ksylitol nie zawierających w sobie węglowodanów.

Dodatkowym sprzymierzeńcem jak to każdej diety jest regularna aktywność — z której pomocą szybciej uda się spalić zgromadzone tłuszcze! JEst oczywiście jedno ale, że taka dieta nie może trwać dłużej niż 4 tygodnie. Ponieważ także brak węglowodanów, które dość długo były dostarczane do organizmu może być szkodliwy na dłuższy okres. Dlatego warto to kontrolować i wykonywać badania.

A czy wy słyszeliście już o diecie keto? Co o niej myślicie, czy chcielibyście ją przetestować? Podzielcie się z nami swoją opinią w komentarzach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © Zoiomoda.pl | Newsphere by AF themes.